Διαχείριση λογαριασμών social media

Διαχείριση λογαριασμών social media . Τα 5W

Διαχείριση λογαριασμών social media

Πώς να δημιουργήσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης

 

Διαχείριση λογαριασμών social mediaΤο βασικό συστατικό για να κάνετε καλά το μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι να έχετε μια στρατηγική.

Χωρίς στρατηγική, μπορεί να δημοσιεύετε σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για χάρη της ανάρτησης. Χωρίς να κατανοήσετε ποιοι είναι οι στόχοι σας, ποιο είναι το κοινό-στόχος σας και τι θέλουν, θα είναι δύσκολο να επιτύχετε αποτελέσματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Είτε θέλετε να αναπτύξετε την επωνυμία σας μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είτε να ανεβείτε επίπεδο ως έμπορος μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η ανάπτυξη μιας στρατηγικής μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι απαραίτητη.

Εδώ είναι ένας τρόπος για να το κάνετε.

Διαχείριση λογαριασμών social media

Πώς να δημιουργήσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι μια στρατηγική μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ένα σχέδιο μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν πολλές διασταυρώσεις.

Μπορείτε να το σκεφτείτε ως εξής: Η στρατηγική είναι το σημείο που οδηγείτε. Ένα σχέδιο είναι πώς θα φτάσετε εκεί.

Ένας από τους απλούστερους τρόπους για να δημιουργήσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι να αναρωτηθείτε τα 5W:

  • Γιατί θέλετε να είστε στα social media;
  • Ποιός είναι ο κοινός-στόχος σας;
  • Τι θα μοιραστείτε;
  • Που πας να μοιραστείς;
  • Πότε θα μοιραστείς;

Εδώ είναι ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο σχετικά με τη στρατηγική (ή τις στρατηγικές): Μπορείτε επίσης να έχετε μια στρατηγική για κάθε κανάλι σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως μια στρατηγική μάρκετινγκ στο Facebook, μια στρατηγική μάρκετινγκ Instagram κ.λπ. στρατηγική μάρκετινγκ.

Αλλά ας ξεκινήσουμε με τη συνολική στρατηγική σας.

Διαχείριση λογαριασμών social media

1. Γιατί η επιχείρησή σας θέλει να είναι στα social media;

Η πρώτη ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί είναι το Γιατί.

Αυτό σχετίζεται με τους στόχους σας στα social media. Είστε στα social media για να προωθήσετε τα προϊόντα σας; Για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας; Ή για να εξυπηρετήσετε τους πελάτες σας;

Γενικά, υπάρχουν οι εννέα στόχοι μέσων κοινωνικής δικτύωσης που μπορείτε να έχετε:

Διαχείριση λογαριασμών social media

  1. Αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας
  2. Αυξήστε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας
  3. Δημιουργήστε νέους πελάτες
  4. Αύξηση εσόδων (αυξάνοντας εγγραφές ή πωλήσεις)
  5. Ενισχύστε την αφοσίωση της επωνυμίας
  6. Δημιουργήστε μια κοινότητα γύρω από την επιχείρησή σας
  7. Παροχή κοινωνικής εξυπηρέτησης πελατών
  8. Αύξηση των αναφορών στον Τύπο
  9. Παρακολουθηστε συζητήσεις για την επωνυμία σας

Πιθανότατα θα έχετε περισσότερους από έναν στόχους μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και αυτό είναι εντάξει.

Γενικά, είναι υπέροχο να εστιάσετε σε λίγους στόχους, εκτός εάν έχετε μια ομάδα, όπου διαφορετικά άτομα ή ομάδες εντός της ομάδας μπορούν να επιτύχουν διαφορετικούς στόχους.

Διαχείριση λογαριασμών social media

2. Ποιός είναι ο κοινός-στόχος σας;

Μόλις καταλάβετε το γιατί, το επόμενο πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι το κοινό-στόχο σας.

Η κατανόηση του κοινού-στόχου σας θα σας βοηθήσει να απαντήσετε πιο εύκολα στις ακόλουθες ερωτήσεις σχετικά με το τι, πού και πότε πρόκειται να μοιραστείτε.

Για παράδειγμα, εάν μια επωνυμία ταξιδιών και τρόπου ζωής (όπως η Away) γνωρίζει ότι το κοινό στο οποίο απευθύνεται αρέσει να διαβάζει για νέα μέρη και ταξιδιωτικές συμβουλές, θα μπορούσε να μοιραστεί τέτοιο περιεχόμενο στα προφίλ της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μια εξαιρετική άσκηση που πρέπει να δοκιμάσετε εδώ είναι να δημιουργήσετε πρόσωπα μάρκετινγκ.

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι δημιουργίας προσώπων μάρκετινγκ. Η προσωπική μου αγαπημένη προσέγγιση είναι να χρησιμοποιήσω ξανά τα 5Ws.

Ποιοι είναι αυτοί? (Π.χ. τίτλος εργασίας, ηλικία, φύλο, μισθός, τοποθεσία κ.λπ.)

Τι τους ενδιαφέρει που μπορείτε να τους προσφέρετε; (Π.χ. ψυχαγωγία, εκπαιδευτικό περιεχόμενο, μελέτες περιπτώσεων, πληροφορίες για νέα προϊόντα κ.λπ.)

Πού κάνουν συνήθως παρέα στο διαδίκτυο; (π.χ. Facebook, Instagram, κ.λπ. ή εξειδικευμένες πλατφόρμες)

Πότε αναζητούν τον τύπο περιεχομένου που μπορείτε να παρέχετε; (Π.χ. Σαββατοκύριακα, κατά τη διάρκεια της καθημερινής μετακίνησης τους κ.λπ.)

Γιατί καταναλώνουν το περιεχόμενο; (Π.χ. να γίνουν καλύτεροι στη δουλειά τους, να γίνουν υγιείς, να μένουν ενημερωμένοι με κάτι κ.λπ.)

Πώς καταναλώνουν το περιεχόμενο; (Π.χ. διαβάστε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρακολουθήστε βίντεο κ.λπ.)

Μάλλον δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε από το μηδέν. Εάν η επιχείρηση σας λειτουργεί για λίγο, πιθανότατα έχετε ήδη μια καλή αίσθηση του κοινού-στόχου σας. Αυτό που μπορεί να είναι χρήσιμο είναι να το γράψετε ώστε να το μοιραστείτε με την ομάδα ή να το χρησιμοποιήσετε για μελλοντική αναφορά.

Για να σας βοηθήσει να αναπτύξετε την προσωπικότητά σας στο μάρκετινγκ, ο Kevan Lee, Διευθυντής Μάρκετινγκ, έχει γράψει έναν πλήρη οδηγό για τις προσωπικότητες μάρκετινγκ.

Διαχείριση λογαριασμών social media

3. Τι πρόκειται να μοιραστείτε;

Όταν βλέπετε αυτήν την ερώτηση, ίσως σκέφτεστε τους τύπους περιεχομένου που θέλετε να μοιραστείτε. Για παράδειγμα, θέλετε να μοιραστείτε βίντεο ή εικόνες;

Υπομονή όμως για λίγο!

Εδώ μιλάμε για τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οπότε ας κάνουμε ένα βήμα πίσω και ας σκεφτούμε ένα υψηλότερο επίπεδο. Αντί για τους τύπους περιεχομένου προς κοινή χρήση, το “θέμα” μπορεί να είναι καλύτερη λέξη.

Αν περιηγηθείτε στα προφίλ δημοφιλών μέσων κοινωνικής δικτύωσης , ίσως έχετε παρατηρήσει ότι οι μάρκες έχουν περισσότερα από ένα κύρια θέματα.

Το να έχετε μια χούφτα θεμάτων είναι πολύ καλό, καθώς σας δίνει τον χώρο να μοιραστείτε μια σειρά περιεχομένου για να κρατήσετε το κοινό σας αφοσιωμένο χωρίς να φαινομενικά δεν εστιάζετε.

Αυτό είναι όπου η καλή κατανόηση του κοινού-στόχου σας θα είναι χρήσιμη. Κοιτάξτε τις προσωπικότητες μάρκετινγκ και εξετάστε τις ακόλουθες ερωτήσεις:

Τι στόχους και προκλήσεις έχουν;

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε στην επίλυσή τους;

(Θα ήταν πολύ προωθητικό; Ίσως όχι.

Η επενδυτική τράπεζα Piper Jaffray ερεύνησε περισσότερους από 8.600 Αμερικανούς εφήβους και διαπίστωσε ότι το 70 τοις εκατό από αυτούς προτιμούσαν τις επωνυμίες να επικοινωνήσουν μαζί τους για νέα προϊόντα μέσω του Instagram. Το κλειδί πηγαίνει πίσω στην κατανόηση του κοινού-στόχου σας.)

Διαχείριση λογαριασμών social media

4. Πού πας να μοιραστείς;

Διαχειριση λογαριασμων social mediaΤο επόμενο βήμα είναι να καθορίσετε πού θα μοιραστείτε το περιεχόμενό σας. Με άλλα λόγια, σε ποιες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης θέλει να βρίσκεται η επωνυμία σας;

Πριν προχωρήσουμε περαιτέρω, να θυμάστε ότι η επωνυμία σας δεν χρειάζεται να βρίσκεται σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.

Γρήγορη συμβουλή: Τούτου λεχθέντος, θα ήταν συνετό να έχετε τουλάχιστον ένα πλήρες προφίλ στους Big Four — Facebook, Instagram, Twitter και LinkedIn — όπως θα εμφανίζονταν συχνά στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης Google όταν οι άνθρωποι κάνουν αναζήτηση για την επωνυμία σας.

Και πάλι, η κατανόηση του κοινού-στόχου σας θα είναι χρήσιμη εδώ.

Σε ποιες πλατφόρμες είναι πιο ενεργό το κοινό-στόχος σας; Τι τους κάνει να επισκέπτονται αυτήν την πλατφόρμα; Για παράδειγμα, σε έφηβους και νεαρούς ενήλικες μπορεί να αρέσει να κάνουν κύλιση στο Instagram όταν βαριούνται να δουν τι κάνουν οι φίλοι τους ή αν οι αγαπημένες τους μάρκες έχουν νέα προϊόντα.

Ένα άλλο, αν και μικρότερο, πράγμα που πρέπει να εξετάσετε είναι, ποιος είναι ο «παράγοντας X» της επωνυμίας σας;

Είστε υπέροχοι στη φωτογραφία, στα βίντεο ή στο γράψιμο; Ορισμένες πλατφόρμες προσφέρονται καλά για ορισμένους τύπους περιεχομένου. Για παράδειγμα, οι φωτογραφίες είναι υπέροχες στο Instagram, τα βίντεο μεγάλης διάρκειας στο YouTube, τα άρθρα στο Medium. Αλλά αυτό είναι ένα δευτερεύον σημείο, επειδή οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης εξελίσσονται για να παρέχουν σχεδόν κάθε τύπο περιεχομένου στις μέρες μας.

 

Διαχείριση λογαριασμών social media

5. Πότε θα μοιραστείς;

Το τελευταίο βασικό μέρος της στρατηγικής σας είναι να καταλάβετε πότε θέλετε να μοιραστείτε το περιεχόμενό σας. Μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να πηδήξετε σε μια έρευνα για την καλύτερη ώρα(ες) για δημοσίευση.

Παύση. Και ανάσα.

Ας κάνουμε ένα βήμα πίσω και ας το δούμε ξανά από ένα υψηλότερο επίπεδο. Πριν αποφασίσετε ακριβώς ποια ώρα της ημέρας και τις ημέρες της εβδομάδας θέλετε να δημοσιεύσετε, εξετάστε τις συμπεριφορές του κοινού-στόχου σας.

Πότε χρησιμοποιούν συνήθως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να βρουν τον τύπο περιεχομένου που θα μοιραστείτε;

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα προς εξέταση:

Οι φίλοι του αθλητισμού είναι πιθανό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λίγο πριν, κατά τη διάρκεια και αμέσως μετά από αθλητικές εκδηλώσεις να βρουν και να αλληλεπιδράσουν με περιεχόμενο σχετικά με το γεγονός.

Οι αθλητές μπορεί να είναι στο Instagram ενώ δροσίζονται μετά την πρωινή ή βραδινή τους προπόνηση.

Τα άτομα που αγαπούν τα ταξίδια μπορεί να είναι πιο ενεργά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα Σαββατοκύριακα όταν σχεδιάζουν το επόμενο ταξίδι τους (ή στα διαλείμματα εργασίας τους όταν ονειρεύονται το επόμενο ταξίδι τους).

Οι μητέρες των μωρών μπορεί να κάνουν κύλιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν θηλάζουν στη μέση της νύχτας.

Μπορεί να έχετε συμπεράνει από αυτά τα λίγα παραδείγματα ότι μπορεί να μην υπάρχει μια παγκόσμια καλύτερη στιγμή για δημοσίευση. Εξαρτάται πραγματικά από το κοινό σας. Επομένως, για αυτό το βήμα, εστιάστε στα γενικά πρότυπα συμπεριφοράς του κοινού-στόχου σας.

Όταν δημιουργήσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μπορείτε να βρείτε την καλύτερη στιγμή της επωνυμίας σας για δημοσιεύσεις μέσω πειραματισμού.

Τέλος, πώς θα εκτελέσετε αυτή τη στρατηγική;

Και να το έχετε – η στρατηγική σας για το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!

Αλλά αυτό δεν είναι το τέλος. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, μια στρατηγική είναι εκεί που κατευθύνεστε. ένα σχέδιο είναι πώς θα φτάσετε εκεί. Έχετε αποφασίσει πού να κατευθυνθείτε. τώρα χρειάζεσαι ένα σχέδιο.

Πώς πρέπει να συμπληρώσετε τα προφίλ σας στα social media; Πώς πρέπει να είναι ο τόνος και η φωνή σας; Τι τύπο αναρτήσεων (δηλαδή εικόνα, σύνδεσμος, βίντεο κ.λπ.) πρέπει να χρησιμοποιήσετε;

Για να σας βοηθήσουμε με το επόμενο βήμα και την επιτυχία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουμε έναν οδηγό βήμα προς βήμα για τη δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ακολουθεί μια κλεφτή ματιά στο infographic που θα βρείτε κάνοντας κλικ εδώ 

Διαχείριση λογαριασμών social media

Εστιάστε στη μεγάλη εικόνα

Η ανάπτυξη μιας στρατηγικής μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ίσως ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα που πρέπει να κάνετε, επειδή απαιτεί να κάνετε ένα βήμα πίσω και να δείτε τη μεγάλη εικόνα. Πρέπει να μετατοπίσετε τη νοοτροπία σας μακριά από τις καθημερινές σας εργασίες, όπως ο προγραμματισμός και η απάντηση σε σχόλια, σε υψηλότερο επίπεδο σκέψης.

Αλλά είναι πολύ ικανοποιητικό και χρήσιμο να έχετε μια στρατηγική μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έτσι ώστε να μην δημοσιεύετε περιεχόμενο μόνο για χάρη της δημοσίευσης περιεχομένου. Θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις επιχειρήσεις.

 

5/5 - (10 votes)
2 replies

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Μην παραλείψετε να διαβάσετε δυο σχετικά μας άρθρα για την διαχείριση των social media με κάποια tips  κάνοντας κλικ εδώ  ή για τα 5w στην διαχείριση των social media accounts κάνοντας κλικ εδώ […]

  2. […] Υπάρχουν επιπρόσθετα άρθρα που αναλύουν σε βάθος και άλλες πτυχές της διαχείρισης των social media όπως το άρθρο που θα βρείτε πατώντας εδώ […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.