Μοντέρνα φαρμακεία: Καινοτομία, περισσότερο από ιατρική
Δεδομένου του πόσο πολύ έχει αλλάξει ο κόσμος τις τελευταίες δεκαετίες, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι και τα φαρμακεία έπρεπε να εκσυγχρονίσουν τις επιχειρήσεις τους. Αντί να επικεντρώνονται στην εκτέλεση συνταγών για τους ασθενείς ή στην πώληση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων , παραφαρμάκων και καλλυντικών, πολλοί φαρμακοποιοί αναζητούν τρόπους να καινοτομούν και να ανταγωνιστούν τα μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης.
Τι σημαίνει αυτό ; Εάν ενδιαφέρεστε να ακολουθήσετε μια καριέρα ως φαρμακοποιός ή να ιδρύσετε ένα φαρμακείο , δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή για να το κάνετε. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το τι σημαίνει να είσαι φαρμακοποιός στη σύγχρονη εποχή!
Επικοινωνία και Αποτελεσματικές Πωλήσεις για τα σύγχρονα μοντέρνα φαρμακεία
Το φαρμακείο είναι μια επιχείρηση υγειονομικής περίθαλψης που στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών των ασθενών παρέχοντας επιστημονικές συμβουλές και λύσεις υγείας. Σε αυτό το πλαίσιο, η σημασία της αποτελεσματικής επικοινωνίας του πελάτη με τον πελάτη είναι απαραίτητη. Σήμερα, η αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή έχει αλλάξει.
Πλέον είναι καλά ενημερωμένος και ξοδεύει πιο προσεκτικά, αναζητώντας το γνωστό ως «value for money».
Η επικοινωνία με έναν πελάτη σημαίνει:
– Αποδέχομαι την προσωπικότητα, την κατάσταση και τις απόψεις του πελάτη,
– Αναγνωρίζω αυτό που τον ενδιαφέρει και τον ευαισθητοποιεί, και
– Αναγνωρίζω τις προσωπικές του ιδιαιτερότητες.
Τα πιο συνηθισμένα εμπόδια στην αποτελεσματική επικοινωνία στο μοντέρνο φαρμακείο είναι:
– Φόβος ότι ο σύμβουλος υγείας δεν έχει τις απαιτούμενες γνώσεις για τον ρόλο του
Η ομάδα πωλήσεων φαρμακείου πρέπει να είναι σίγουρη για τις λύσεις και τα προϊόντα που προτείνει και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με ενημερωμένες πληροφορίες και πλήρη γνώση των διαθέσιμων προϊόντων και των αναγκών υγείας ή ομορφιάς που καλύπτουν.
– Ελλειψη χρόνου.
Συχνά δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για τον «σύμβουλο υγείας» να ασχοληθεί μεμονωμένα με τον πελάτη.
Μπορεί όμως να του ζητήσει να περιμένει λίγο, μέχρι να εξυπηρετηθούν οι άλλοι πελάτες που έχουν προτεραιότητα ή να τον συναντήσει αργότερα μέσα στην ημέρα.
– Έλλειψη ιδιωτικότητας.
Το φαρμακείο δεν είναι πάντα κατάλληλο για άμεση επικοινωνία.
Μια ιδιωτική γωνιά, ένας απομακρυσμένος πάγκος ή ένα απομονωμένο τραπέζι με μια καρέκλα, βοηθούν στην ιδιωτικότητα και την εμπιστευτικότητα που απαιτεί μερικές φορές η επικοινωνία.
– Το ακατάλληλο λεξιλόγιο και οι περίπλοκες ερωτήσεις.
Ο «σύμβουλος υγείας» πρέπει να αναγνωρίζει τα όρια κάθε επικοινωνίας. Ο λόγος πρέπει να αντιστοιχεί στο γενικό μορφωτικό επίπεδο του πελάτη και οι ερωτήσεις δεν πρέπει ποτέ να τον φέρνουν σε δύσκολη θέση.
Μην ξεχνάμε και το διαδικτυακό κομμάτι της επικοινωνίας που γίνεται είτε μέσα από την διαχείριση των social media είτε μέσα από το ηλεκτρονικό φαρμακείο.
Ενδιαφέρον δεν σημαίνει περιέργεια.
Ο «σύμβουλος υγείας» πρέπει να αναγνωρίζει τα όρια κάθε επικοινωνίας.
– Ρουτίνα.
Η ρουτίνα είναι ο εχθρός της αποτελεσματικής επικοινωνίας.
Ο «σύμβουλος υγείας» πρέπει να προσαρμοστεί στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και συμπεριφορές των πελατών του. Αυτή είναι μια πρόκληση! Ο φαρμακοποιός λοιπόν πρέπει να ξεπεράσει τα παραπάνω εμπόδια, διαμορφώνοντας τον χώρο του φαρμακείου και να εργαστεί ανάλογα.
Επιπλέον, ολόκληρη η ομάδα του φαρμακείου θα πρέπει να γνωρίζει και να συνειδητοποιήσει ότι η επικοινωνία δεν είναι μόνο λόγια. Ο πελάτης λαμβάνει μια σειρά από διάσπαρτα μηνύματα κατά την επικοινωνία, που σχετίζονται με όλες τις αισθήσεις του. Επομένως, προσοχή πρέπει να δίνεται εξίσου στη λεκτική, αλλά και στη μη λεκτική επικοινωνία.
Οι λέξεις, το λεξιλόγιο, ο τρόπος έκφρασης και η λεκτική πρόταση, ο τόνος της φωνής πρέπει να συνάδουν με την εξωτερική εμφάνιση, τη γλώσσα του σώματος, την απόσταση επικοινωνίας με τον πελάτη και τον γενικό βαθμό οικειότητας.
Το κλειδί βρίσκεται στην ικανότητα του «συμβούλου υγείας» του φαρμακείου να χρησιμοποιεί τα σωστά λεκτικά και μη λεκτικά εργαλεία, ανάλογα με το επίπεδο επικοινωνίας που επιδιώκεται με τον πελάτη.
Ας εξετάσουμε όμως τώρα και μια άλλη γωνία του ζητήματος που είναι τον ρόλο του φαρμακοποιού είτε ως υπαλλήλου είτε ως ιδιοκτήτη ενός φαρμακείου
Τι σημαίνει να είσαι φαρμακοποιός σήμερα;
Οι σημερινοί φαρμακοποιοί είναι πολύ περισσότερα από τους ανθρώπους που εκτελούν συνταγές. Κάποτε, οι φαρμακοποιοί ήταν οι μοναδικοί πάροχοι φαρμάκων. Αυτό δεν ισχύει πλέον, και αντί να είναι ο ειδικός σε ένα συγκεκριμένο σύνολο φαρμάκων, οι φαρμακοποιοί είναι πλέον ειδικοί στην αλυσίδα εφοδιασμού φαρμάκων. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κατανοούν πώς παράγονται, αποστέλλονται, αποθηκεύονται και πωλούνται τα φάρμακα.
Ως εκ τούτου, οι φαρμακοποιοί έχουν γίνει κρίσιμοι εταίροι στην αλυσίδα εφοδιασμού φαρμάκων. Είναι οι άνθρωποι που διατηρούν τα φάρμακα ασφαλή και προσιτά. Χωρίς τους φαρμακοποιούς, δεν θα μπορούσαμε να έχουμε πρόσβαση στα φάρμακα που χρειαζόμαστε σε καθημερινή βάση.
Πώς έχει αλλάξει ο ρόλος του φαρμακοποιού;
Οι φαρμακοποιοί ήταν πάντα υπεύθυνοι για τη διανομή φαρμάκων. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο ρόλος αυτός έχει εξελιχθεί με την πάροδο των ετών και περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από την απλή διανομή χαπιών. Σήμερα, οι περισσότεροι φαρμακοποιοί συνεργάζονται επίσης με γιατρούς και νοσηλευτές για να διασφαλίσουν ότι οι ασθενείς λαμβάνουν τα καταλληλότερα φάρμακα για τις παθήσεις τους.
Για παράδειγμα, οι φαρμακοποιοί είναι συχνά υπεύθυνοι για τη διαχείριση των αλληλεπιδράσεων των φαρμάκων. Τέτοιου είδους δραστηριότητες απαιτούν υψηλό επίπεδο δεξιοτήτων και κατάρτισης.
Ως εκ τούτου, οι φαρμακοποιοί πρέπει να είναι ικανοί να κατανοούν τις βιολογικές διαδικασίες, τη στατιστική και ένα ευρύ φάσμα άλλων θεμάτων. Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι φαρμακοποιοί πρέπει να είναι σε θέση να εκτελούν πολλαπλές εργασίες.
Φαρμακευτικές δεξιότητες σε ζήτηση
Όταν σκέφτεστε τις δεξιότητες που απαιτούνται για να εργαστείτε ως φαρμακοποιός, μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να σκεφτείτε ότι το επάγγελμα αυτό αφορά αποκλειστικά όσους γεννήθηκαν με κλίση στη χημεία. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για ανθρώπους που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν καριέρα στη φαρμακευτική αλλά δεν θεωρούν τους εαυτούς τους “ανθρώπους της επιστήμης”.
Μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες για τους φαρμακοποιούς είναι η ικανότητα να επικοινωνούν με τους ασθενείς. Αυτό είναι σημαντικό επειδή το περιβάλλον του φαρμακείου είναι συχνά το πρώτο σημείο επαφής μεταξύ των ασθενών και του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης. Ως εκ τούτου, οι ασθενείς είναι πιθανό να σχηματίσουν την πρώτη τους εντύπωση για το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης με βάση αυτή την αλληλεπίδραση.
Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας οι φαρμακοποιοί να είναι ευαίσθητοι στις ανάγκες των ασθενών τους. Μια άλλη δεξιότητα που είναι ιδιαίτερα περιζήτητη στο σύγχρονο μοντέρνο φαρμακείο είναι η επιχειρηματική οξύνοια.
Οι φαρμακοποιοί είναι συχνά υπεύθυνοι για τη διαχείριση των δικών τους επιχειρήσεων. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κατανοούν τα πάντα, από τον καλύτερο τρόπο στελέχωσης των καταστημάτων τους μέχρι τον τρόπο διαχείρισης των αποθεμάτων τους.
Ως εκ τούτου, οι φαρμακοποιοί πρέπει να είναι σε θέση να σκέφτονται όπως οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων.
Οι φαρμακοποιοί πρέπει επίσης να είναι σε θέση να περιηγηθούν στους πολύπλοκους κανονισμούς που διέπουν τη φαρμακευτική βιομηχανία. Όπως μπορείτε να δείτε, η επιχειρηματική αντίληψη και οι ισχυρές διαπροσωπικές δεξιότητες είναι δύο από τις πιο πολύτιμες δεξιότητες στο σημερινό περιβάλλον των φαρμακείων.
Η σημασία της τεχνολογίας για τις επιχειρήσεις φαρμακείων
Ο φαρμακευτικός κλάδος ήταν ανέκαθεν ένας ιδιαίτερα ρυθμισμένος κλάδος. Αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο το σύγχρονο περιβάλλον φαρμακείων χρειάστηκε στην πραγματικότητα να γίνει πιο συντηρητικό με την πάροδο των ετών. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτό δεν είναι κάτι κακό. Αντί να χαλαρώσουν οι κανονισμοί, οι σύγχρονες επιχειρήσεις φαρμακείων έπρεπε να προσαρμοστούν και να γίνουν πιο άκαμπτες.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι πελάτες έχουν καταλήξει να αναμένουν ένα ορισμένο επίπεδο ασφάλειας, ακρίβειας και συνέπειας όσον αφορά την αλυσίδα εφοδιασμού φαρμακευτικών προϊόντων. Ως εκ τούτου, τα φαρμακεία έπρεπε να εφαρμόσουν αυστηρές διαδικασίες και διαδικασίες που τηρούν τις κανονιστικές οδηγίες.
Ένας τρόπος με τον οποίο τα μοντέρνα φαρμακεία κατάφεραν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών τους, τηρώντας παράλληλα τα ρυθμιστικά πρότυπα, είναι η επένδυση στην τεχνολογία.
Τα σημερινά μοντέρνα φαρμακεία είναι πολύ πιο πιθανό να βασίζονται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές παρά σε πληροφορίες που βασίζονται σε χαρτί. Αυτό επιτρέπει στα φαρμακεία να βελτιώσουν την ακρίβεια των δεδομένων τους, καθώς και να διευκολύνουν τους πελάτες να αλληλεπιδρούν με το φαρμακείο.
Ευκαιρίες για τους φαρμακοποιούς
Για τα άτομα που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν καριέρα φαρμακοποιού, δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή για να το κάνουν. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο κλάδος της υγειονομικής περίθαλψης αντιμετωπίζει επί του παρόντος έλλειψη εξειδικευμένων φαρμακοποιών. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες για τους φαρμακοποιούς από ποτέ άλλοτε.
Για παράδειγμα, πολλά φαρμακεία απασχολούν πλέον τεχνικούς φαρμακείων οι οποίοι βοηθούν τους φαρμακοποιούς να χορηγούν φάρμακα, να διαχειρίζονται τα αποθέματα και άλλα καθήκοντα. Στο παρελθόν, αυτοί οι ρόλοι ήταν διαθέσιμοι μόνο σε φαρμακοποιούς.
Παρόλο που οι τεχνικοί δεν επιτρέπεται να εκδίδουν συνταγές, πολλοί από αυτούς είναι σε θέση να εκτελούν άλλα πολύτιμα καθήκοντα που βοηθούν στο να γίνει το έργο των φαρμακοποιών ευκολότερο. Μια άλλη σημαντική τάση που έχει εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια είναι ο αυξανόμενος αριθμός ευκαιριών απασχόλησης εκτός του παραδοσιακού περιβάλλοντος του φαρμακείου.
- Οι φαρμακοποιοί προσλαμβάνονται όλο και περισσότερο από νοσοκομεία και άλλους οργανισμούς υγείας που χρειάζονται τεχνογνωσία στα φάρμακα.
- Οι φαρμακοποιοί προσλαμβάνονται επίσης όλο και περισσότερο από ασφαλιστικές εταιρείες υγείας. Αυτό συμβαίνει επειδή οι φαρμακοποιοί είναι σε θέση να βοηθήσουν τις εταιρείες αυτές να μειώσουν το κόστος τους, διασφαλίζοντας ότι οι ασθενείς τους λαμβάνουν τα καταλληλότερα φάρμακα για τις παθήσεις τους.
Προκλήσεις για τους φαρμακοποιούς
Η φαρμακευτική βιομηχανία έχει τεθεί υπό μεγάλο έλεγχο τα τελευταία χρόνια. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν ορισμένες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι φαρμακοποιοί. Για παράδειγμα, η βιομηχανία έχει επικριθεί για την παραγωγή υπερβολικά ακριβών φαρμάκων. Αυτό έχει οδηγήσει σε πιέσεις από κυβερνητικές υπηρεσίες και καταναλωτές για μείωση του κόστους των φαρμάκων.
Μια άλλη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι φαρμακοποιοί είναι η αυξανόμενη πολυπλοκότητα της φαρμακευτικής αλυσίδας εφοδιασμού.Τα τελευταία χρόνια, υπήρξε μια ώθηση προς την κατεύθυνση της ενοποίησης στον κλάδο. Ως αποτέλεσμα, τα περισσότερα φαρμακεία προμηθεύονται πλέον τα φάρμακά τους από μικρό αριθμό προμηθευτών. Αυτό έχει δημιουργήσει προκλήσεις για τους φαρμακοποιούς, οι οποίοι πλέον εξαρτώνται από έναν μικρό αριθμό μεγάλων εταιρειών.
Για αυτόν τον λόγο η διαχείριση και οργάνωση φαρμακείου είναι εξαιρετικής σπουδαιότητας και πρέπει να ανατίθεται σε εξειδικευμένο και με εμπειρία προσωπικό ή εξωτερικό συνεργάτη.
Συμπέρασμα
Το σύγχρονο μοντέρνο φαρμακείο διαφέρει σημαντικά από τα φαρμακεία του παρελθόντος. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένου του πόσο πολύ έχει αλλάξει ο κόσμος τις τελευταίες δεκαετίες. Από επιχειρηματική άποψη, τα φαρμακεία έπρεπε να εκσυγχρονίσουν τις δραστηριότητές τους προκειμένου να παραμείνουν επίκαιρα. Αυτό έχει οδηγήσει σε στροφή προς την τεχνολογία και μακριά από τις πιο παραδοσιακές πτυχές του επαγγέλματος, όπως η αποθήκευση και η διανομή φαρμάκων.
Η αλλαγή αυτή έχει επίσης οδηγήσει σε έλλειψη εξειδικευμένων φαρμακοποιών. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες για τα άτομα που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν καριέρα φαρμακοποιού από ποτέ άλλοτε.
Pingback: Καινοτομία στo φαρμακείο - Τι να περιμένουμε το 2023