Συμμόρφωση GDPR για φαρμακεία
Τι πρέπει να γνωρίζετε
Έχοντας περάσει τα τελευταία χρόνια προετοιμάζοντας την επιβολή του GDPR και ίσως ακόμη και υπερβαίνοντας τα όρια της συμμόρφωσης, είναι πιθανό να έχετε επίσης εργαστεί για τις πολιτικές απορρήτου του φαρμακείου σας, τα πρωτόκολλα ασφαλείας και άλλες κανονιστικές απαιτήσεις. Αλλά με το νέο έτος έρχεται ένα νέο σύνολο προκλήσεων ειδικά για το ηλεκτρονικό εμπόριο – και πιο συγκεκριμένα, για τον τρόπο με τον οποίο πουλάτε τα προϊόντα σας στο διαδίκτυο.
Με τόσους πολλούς χρήστες του διαδικτύου να στρέφουν την προσοχή τους προς τις αγορές που σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τον Ιανουάριο, τώρα είναι η ιδανική στιγμή για να ενημερώσετε τον ιστότοπό σας με γνώμονα όλα τα μέτρα συμμόρφωσης με τον ΓΚΠΔ ( Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων) .
Εξάλλου, τι είναι μια ψηφιακή βιτρίνα αν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των χρηστών; Και αν δεν το έχετε ήδη κάνει, αυτά είναι μερικά βασικά μέτρα που συνιστούμε να ενεργοποιήσετε μάλλον νωρίτερα παρά αργότερα:
Συμμόρφωση GDPR για φαρμακεία – Γνωρίστε τον πελάτη σας
Ένας σημαντικός παράγοντας που δεν πρέπει να παραβλέπεται είναι να γνωρίσετε τους πελάτες σας. Το πρώτο σας βήμα προς τη συμμόρφωση με τον GDPR είναι να κατανοήσετε τους πελάτες σας και τις προτιμήσεις τους. Παρόλο που αυτό μπορεί να ακούγεται ως η πιο βασική παράλειψη, είναι πολύ συχνό το φαινόμενο οι εταιρείες να μην κατανοούν πραγματικά τις προτιμήσεις των πελατών τους.
Αυτό μπορεί να ακούγεται προφανές, αλλά είναι ζωτικής σημασίας όλες οι εταιρείες που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο να κατανοούν τον τύπο του ατόμου στο οποίο πωλούν. Έχοντας αυτό κατά νου, πρέπει να κάνετε την έρευνά σας και να μάθετε ποιοι είναι οι πιθανοί πελάτες σας και τι θέλουν από το προϊόν σας.
Αυτό θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε τις προσφορές και τις τιμές των προϊόντων σας στις ανάγκες του κοινού σας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν πουλάτε φαρμακευτικά προϊόντα στο διαδίκτυο, καθώς η συμμόρφωση με τον ΓΚΠΔ απαιτεί να είστε ιδιαίτερα επιμελείς στον τρόπο με τον οποίο συλλέγετε και αποθηκεύετε αυτά τα ευαίσθητα δεδομένα.
Συμμόρφωση GDPR για φαρμακεία – Πολιτικές απορρήτου συμβατές με τον GDPR
Το πιο σημαντικό μέρος κάθε ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η πολιτική απορρήτου του. Πρόκειται για το έγγραφο που ενημερώνει τους πελάτες σας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο συλλέγετε, αποθηκεύετε και χρησιμοποιείτε τα δεδομένα τους. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας για κάθε φαρμακείο να διαθέτει πολιτική απορρήτου συμβατή με τον GDPR.
Μπορείτε να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας να επιτύχετε τη σωστή πολιτική απορρήτου προσλαμβάνοντας έναν επαγγελματία να τη δημιουργήσει για εσάς – είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά. Πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα ο όποιος συνεργάτης σας να είναι πιστοποιημένος dpo
Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε μια εργαλειοθήκη συμμόρφωσης με τον ΓΚΠΔ για να εξορθολογήσετε τη διαδικασία. Αφού εφαρμόσετε την πολιτική απορρήτου σας, συνιστάται να ενημερώνετε τους πελάτες σας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή στον ιστότοπό σας ότι μπορούν να διαβάσουν την εν λόγω πολιτική.
Ακόμα καλύτερα, ενσωματώστε την πολιτική απορρήτου στον ιστότοπό σας και εξασφαλίστε ότι οι πελάτες έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτήν.
Συμμόρφωση GDPR για φαρμακεία – Ασφαλή δεδομένα πελατών
Μία από τις βασικές αρχές της συμμόρφωσης με τον ΓΚΠΔ είναι η διασφάλιση των δεδομένων των πελατών. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να θέσετε σε εφαρμογή μια στιβαρή μέθοδο αποθήκευσης δεδομένων που αποτρέπει τη μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση. Επιπλέον, πρέπει επίσης να τηρείτε αρχείο σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα δεδομένα αυτά και για πόσο χρονικό διάστημα διατηρούνται.
Εάν μπορείτε να εντοπίσετε την προέλευση των δεδομένων σας, δεν θα υπάρχει καμία αμφιβολία σχετικά με το από πού προήλθαν ή πώς χρησιμοποιούνται. Αυτό το αρχείο δεδομένων θα πρέπει να διατηρείται εκτός σύνδεσης, ώστε να αποτρέπεται οποιαδήποτε μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση.
Εάν τα δεδομένα σας αποθηκεύονται στο νέφος, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε μια ασφαλή και κρυπτογραφημένη υπηρεσία. Θα πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι οι υπάλληλοί σας έχουν εκπαιδευτεί και γνωρίζουν τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία των δεδομένων των πελατών.
Κάθε εργαζόμενος θα πρέπει να υποχρεούται να υπογράφει συμφωνία μη αποκάλυψης σχετικά με τα δεδομένα που βλέπει κατά τη διάρκεια της εργασίας του.
Συμμόρφωση GDPR για φαρμακεία – Γλώσσα φιλική προς τον χρήστη και σαφείς προσκλήσεις για δράση
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν προσπαθείτε να αυξήσετε τις μετατροπές στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η φιλική προς τον χρήστη γλώσσα και οι κλήσεις προς δράση που εμφανίζονται στον ιστότοπό σας.
Αυτό μπορείτε να το πετύχετε αποφεύγοντας τις μακροσκελείς και πολύπλοκες προτάσεις προς όφελος μιας πιο σύντομης και περιεκτικής διατύπωσης.
Αυτό όχι μόνο θα κάνει τον ιστότοπό σας πιο ευανάγνωστο, αλλά και θα κάνει τους πελάτες σας πιο πιθανό να αγοράσουν από εσάς. Όταν πρόκειται για τις κλήσεις σας προς δράση, θα πρέπει να επιλέγετε λέξεις προσανατολισμένες στη δράση, όπως “Αγοράστε τώρα”, “Αγοράστε τώρα” ή “Παραγγείλετε τώρα”.
Συμμόρφωση GDPR για φαρμακεία – Ανταποκρινόμενος σχεδιασμός και εμπειρία χρήστη
Το πρώτο πράγμα που βλέπει ένας πελάτης όταν επισκέπτεται τον ιστότοπό σας είναι ο σχεδιασμός της βιτρίνας του καταστήματός σας. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να καταβάλλετε επιπλέον προσπάθεια για να διασφαλίσετε ότι ο σχεδιασμός και η εμπειρία χρήστη είναι στο ύψος των περιστάσεων. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να προσλάβετε έναν επαγγελματία προγραμματιστή ιστοτόπων ηλεκτρονικού εμπορίου για να σχεδιάσει τη βιτρίνα του καταστήματός σας για εσάς.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας ανταποκρίνεται και είναι φιλικός προς το χρήστη για όλους τους διαφορετικούς τύπους χρηστών του διαδικτύου εκεί έξω. Μπορείτε επίσης να ενσωματώσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις πληροφορίες πληρωμής και αποστολής στον ιστότοπό σας.
Με αυτόν τον τρόπο θα κάνετε τον ιστότοπό σας πιο φιλικό προς τον χρήστη και θα αυξήσετε αναμφίβολα τις μετατροπές σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Συμμόρφωση GDPR για φαρμακεία – Τελικά λόγια
Όπως μπορείτε να δείτε, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν προσπαθείτε να πουλήσετε τα προϊόντα σας στο διαδίκτυο με τρόπο συμβατό με τον GDPR. Έχοντας αυτό κατά νου, είναι σημαντικό να λάβετε μέτρα για να βελτιώσετε τον ιστότοπό σας ηλεκτρονικού εμπορίου και να τον προετοιμάσετε για το εισερχόμενο κύμα πελατών.
Μπορείτε να το κάνετε αυτό αφιερώνοντας χρόνο για να γνωρίσετε τους πελάτες σας, διασφαλίζοντας τα δεδομένα των πελατών σας, χρησιμοποιώντας φιλική προς τον χρήστη γλώσσα, σχεδιάζοντας έναν ιστότοπο που ανταποκρίνεται και ενσωματώνοντας τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Με τον τρόπο αυτό δεν θα σας βοηθήσει μόνο να ανταποκριθείτε στα πρότυπα συμμόρφωσης με τον ΓΚΠΔ, αλλά θα σας βοηθήσει επίσης να πουλήσετε τα προϊόντα σας.