Συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας
17 tips για τη διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας σας
Image Source: FreeImages
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συνδεθείτε με τους πελάτες και τους δυνητικούς πελάτες σας. Είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να χάσετε τον έλεγχο της μάρκας σας, να αποξενώσετε πιθανούς νέους πελάτες και γενικά να διακινδυνεύσετε να βλάψετε τον οργανισμό σας με τρόπους που δεν μπορείτε ποτέ να αποκαταστήσετε πλήρως. Η διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να γίνεται όπως κάθε άλλο μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ.
Δεν μπορείτε απλώς να δημιουργήσετε προφίλ για την εταιρεία σας και να υποθέσετε ότι θα τα δουν οι κατάλληλοι άνθρωποι. Και δεν μπορείτε απλώς να αφήνετε τους υπαλλήλους ή τους εργολάβους να δημοσιεύουν πράγματα στις σελίδες της εταιρείας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όποτε έχουν όρεξη.
Τούτου λεχθέντος, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την ενίσχυση της εικόνας της μάρκας, την προώθηση νέων προϊόντων ή υπηρεσιών και την επικοινωνία με τους υφιστάμενους πελάτες με τρόπο που ελάχιστα άλλα μέσα προσφέρουν.
Ακολουθούν ορισμένα πράγματα που πρέπει να σκεφτείτε εάν σχεδιάζετε να ενσωματώσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο σχέδιο μάρκετινγκ σας.
Συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας
Να είστε πολύ ξεκάθαροι σχετικά με τους στόχους σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Το μεγαλύτερο λάθος που μπορείτε να κάνετε όταν δημιουργείτε λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την επιχείρησή σας είναι να μην είστε ξεκάθαροι σχετικά με τους στόχους σας. Πριν αρχίσετε να δημιουργείτε λογαριασμούς και να κάνετε αναρτήσεις, αποφασίστε τι ελπίζετε να κερδίσετε από τη διαδικασία.
Βεβαιωθείτε ότι όλοι στον οργανισμό σας κατανοούν αυτούς τους στόχους. Χωρίς αυτή τη βασική κατανόηση, κινδυνεύετε να σπαταλήσετε χρόνο και πόρους σε πρωτοβουλίες για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δεν προσφέρουν πραγματικά τίποτα στην επιχείρησή σας.
Παρακολουθήστε τις συζητήσεις γύρω από την επωνυμία σας
Μπορεί να θέλετε να αναζητήσετε ενεργά συζητήσεις σχετικά με το εμπορικό σήμα ή τα προϊόντα σας για να συμμετάσχετε. Ή μπορεί να θέλετε να παρακολουθείτε τις αναφορές της μάρκας ή των προϊόντων σας. Και τα δύο αυτά θα σας δώσουν πολύτιμες πληροφορίες για το πώς αισθάνονται οι άνθρωποι για τα προϊόντα σας και πώς αισθάνονται για την εταιρεία σας.
Επίσης, σας δίνουν την ευκαιρία να διορθώσετε παρεξηγήσεις, να απαντήσετε σε ερωτήσεις και γενικά να βελτιώσετε την εντύπωση της εταιρείας σας στους πελάτες, καθώς και σε άτομα που μπορεί μια μέρα να γίνουν πελάτες.
Μην ξεχνάτε να είστε επιχείρηση
Ενώ θέλετε να επικεντρωθείτε στην οικοδόμηση μιας σχέσης με τους πελάτες σας, δεν πρέπει να ξεχνάτε να είστε ταυτόχρονα και επιχείρηση. Έχετε μια δουλειά να κάνετε μέσα στον οργανισμό σας και πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τη φροντίζετε. Εάν ένας πελάτης έχει μια ερώτηση ή ένα παράπονο, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε έναν τρόπο να το αντιμετωπίσετε. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την οικοδόμηση σχέσεων με τους πελάτες, αλλά έχουν και κάποιους επικοινωνιακούς περιορισμούς εκ της φύσεως τους.
Υπάρχουν μόνο τόσες φορές που μπορείτε να απαντήσετε σε έναν πελάτη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν σταματήσει να είναι αποτελεσματικό. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων και ότι το ακολουθείτε.
Συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας. Δεν είναι απλά νούμερα. Είναι οι πελάτες σας.
Φροντίστε τους υπάρχοντες πελάτες σας
Αν εστιάζετε μόνο στην οικοδόμηση σχέσεων με δυνητικούς πελάτες, θα χάσετε τους υπάρχοντες πελάτες. Οι υπάρχοντες πελάτες είναι ένας απίστευτα πολύτιμος πόρος και είναι αυτός που σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις παραβλέπουν όταν πρόκειται για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα σχέδιο για την απάντηση σε ερωτήσεις και προβληματισμούς και ότι ακολουθείτε αυτό το σχέδιο. Πρέπει να ανταποκρίνεστε γρήγορα στα ζητήματα εξυπηρέτησης πελατών και να βεβαιώνεστε ότι επιλύονται.
Να είστε εξειδικευμένοι και να ανταποκρίνεστε σε νέες πληροφορίες μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Εάν λαμβάνετε leads από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να ανταποκριθείτε γρήγορα και να βεβαιωθείτε ότι παρακολουθείτε κατάλληλα. Οι περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης διαθέτουν έναν τρόπο με τον οποίο μπορείτε να επισημάνετε τις εξερχόμενες αναρτήσεις ως προοριζόμενες για leads, έρευνες ή πωλήσεις.
Αν και δεν θέλετε να είστε πολύ επιθετικοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά αν τα χρησιμοποιείτε για να χτίσετε σχέσεις, είναι προτιμότερο να είστε πολύ επιθετικοί παρά πολύ παθητικοί όταν πρόκειται να απαντήσετε σε πιθανούς πελάτες.
Συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας. Η διαφήμιση σε αυτά επιβάλλεται για την μέγιστη αξιοποίηση τους.
Δοκιμάστε την πληρωμένη διαφήμιση πριν κάνετε μεγάλες αλλαγές
Αν θέλετε να αλλάξετε τη στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αν θέλετε να εισαγάγετε μια νέα πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δοκιμάστε πρώτα τη διαφήμιση επί πληρωμή. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δοκιμάσετε νέες πλατφόρμες, καθώς και νέους τρόπους χρήσης υφιστάμενων πλατφορμών.
Σας δίνει επίσης την ευκαιρία να δείτε αν η επένδυση αξίζει την απόδοση. Αν αλλάξετε τη στρατηγική σας ή κάνετε μεγάλες αλλαγές στην παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κινδυνεύετε να αποξενώσετε τους ανθρώπους που έχετε δουλέψει τόσο σκληρά για να κερδίσετε.
Ενώ είναι σημαντικό να διατηρήσετε την ακεραιότητά σας και να μείνετε πιστοί στην επωνυμία σας, δεν θέλετε να διακινδυνεύσετε να χάσετε τις σχέσεις που έχετε δουλέψει για να χτίσετε κάνοντας ξαφνικές αλλαγές.
Εκμεταλλευτείτε την κοινωνική ακρόαση
Η παρακολούθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας καλός τρόπος για να παρακολουθείτε τι λένε οι άνθρωποι για την επωνυμία σας. Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε για να δείτε αν υπάρχουν αρνητικά ή παραπλανητικά άρθρα εκεί έξω. Η κοινωνική παρακολούθηση είναι σαν να έχετε κάποιον να διαβάζει στον έντυπο τύπο το τι γράφεται για εσάς και κατά αντιστοιχία στα social media να ακούει – διαβάζει τι λένε οι άνθρωποι για την επωνυμία σας.
Μπορείτε να μάθετε ποιες ερωτήσεις έχουν, τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει και τι θα ήθελαν να κάνει η εταιρεία σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να επεκτείνετε τις αλληλεπιδράσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να βεβαιωθείτε ότι αντιμετωπίζετε τις ανησυχίες που έχουν οι άνθρωποι.
Συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας. Δεν είναι δουλειά ερασιτέχνη εκτός αν θέλετε ερασιτεχνικά αποτελέσματα.
Προσέξτε ποιον προσλαμβάνετε για τη διαχείριση των λογαριασμών σας
Εάν αποφασίσετε να αναθέσετε τη διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε εξωτερικούς συνεργάτες, βεβαιωθείτε ότι προσλαμβάνετε κάποιον που κατανοεί το εμπορικό σήμα σας. Είναι δελεαστικό να προσλάβετε κάποιον που μπορεί να διαχειριστεί τους λογαριασμούς σας με λιγότερα χρήματα, αλλά αν δεν κατανοεί πλήρως την επωνυμία σας, αυτό μπορεί να φανεί στις αναρτήσεις του.
Αυτό το άτομο είναι επίσης πιθανό να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σας, οπότε είναι σημαντικό να κατανοεί την εταιρική σας κουλτούρα και φυσικά να διαθέτει κάποιες εξειδικευμένες γνώσεις στο αντικείμενο του digital marketing
Και άλλες συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας που δεν πρέπει να υποτιμήσετε
Μείνετε μακριά από αμφιλεγόμενα θέματα
Ενώ θέλετε να συμμετέχετε σε συζητήσεις με τους πελάτες σας, δεν θέλετε επίσης να μπείτε σε διαφωνίες. Θέλετε να επικεντρωθείτε στην οικοδόμηση σχέσεων και στη διόρθωση παρεξηγήσεων. Δεν θέλετε να εμπλακείτε υπερβολικά σε συζητήσεις που γίνονται περισσότερο για εσάς και το άλλο άτομο παρά για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
Θέλετε να είστε ο ψύχραιμος, ήρεμος διαχειριστής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που απαντά πάντα σε ερωτήσεις και ανησυχίες, αλλά ποτέ δεν είναι πολύ θερμός ή αμφιλεγόμενος.
Μην αφιερώνετε όλο το χρόνο σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ενώ θέλετε να βεβαιωθείτε ότι εκμεταλλεύεστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μην τα αφήσετε να γίνουν η μοναδική σας εστίαση. Πρέπει να τους δώσετε την προσοχή που τους αξίζει, αλλά πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι εξακολουθείτε να κάνετε αρκετά για να παραμείνετε στο επίκεντρο της δημοσιότητας.
Συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας και τους ακόλουθους σας
Παρακολουθήστε ποιος σας αποχαρακτηρίζει.
Αν κάποιος σας κάνει unfollows στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν είναι κάτι το σπουδαίο. Αν σας κάνει unfollow σε πολλές πλατφόρμες, ίσως να θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί τους και να δείτε αν όλα είναι εντάξει. Δεν θέλετε να είστε αδιάκριτοι ή να τους κάνετε να νιώσουν άβολα, αλλά θέλετε να βεβαιωθείτε ότι δεν χάνετε πελάτες για λόγους που μπορείτε να διορθώσετε.
Παρακολουθήστε ποιον ακολουθείτε
Δεν θέλετε να παρακολουθείτε μόνο ποιος σας κάνει unfollow, αλλά και ποιον ακολουθείτε. Αν δεν ακολουθείτε κανέναν ή αν το feed σας είναι γεμάτο από τοξικά άτομα που το μόνο που θέλουν είναι να αποξενώσουν τους οπαδούς τους, δεν πρόκειται να κερδίσετε νέους πελάτες.
Συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας και τα μέσα που χρησιμοποιείτε
Χρησιμοποιήστε πολλαπλά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης
Μην επικεντρώνεστε μόνο σε ένα κανάλι κοινωνικής δικτύωσης. Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι έχετε δημιουργήσει λογαριασμούς σε όλες τις μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και σε οποιεσδήποτε άλλες πλατφόρμες που μπορεί να είναι σχετικές με την επιχείρησή σας. Θέλετε να δημιουργήσετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία σε κάθε πλατφόρμα, ενώ παράλληλα θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι δεν διασκορπίζεστε υπερβολικά.
Συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας και τον τρόπο χρήσης τους όπως και την στάση σας απέναντι σε αυτά
Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την επίλυση προβλημάτων
Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι δεν προωθείτε απλώς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά ότι επιλύετε και προβλήματα. Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι απαντάτε σε ερωτήσεις εξυπηρέτησης πελατών, αντιμετωπίζετε τις ανησυχίες σας και γενικά κάνετε τους πελάτες σας να αισθάνονται ότι νοιάζεστε γι\’ αυτούς.
Να είστε συνεπείς
Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι δημοσιεύετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις ίδιες ώρες κάθε εβδομάδα. Θέλετε επίσης να βεβαιωθείτε ότι δημοσιεύετε συνεπές περιεχόμενο. Δεν θέλετε να δημοσιεύετε κάτι τη Δευτέρα και στη συνέχεια να αγνοείτε τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι την Παρασκευή.
Έχετε περισσότερα από ένα άτομα να δημοσιεύουν
Δεν θέλετε να έχετε ένα μόνο άτομο να δημοσιεύει για λογαριασμό σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτός μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος να μοιραστείτε το φόρτο εργασίας και σας δίνει επίσης την ευκαιρία να είστε πιο συνεπείς.
Συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας . Δεν αφορούν μόνο το σήμερα αλλά κυρίως το αύριο της παρουσίας σας.
Έχετε το νου σας στο μέλλον
Τέλος, θέλετε να βεβαιωθείτε ότι παρακολουθείτε τις μελλοντικές τάσεις της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Δεν θέλετε να κολλήσετε πολύ στο παρόν, αλλά δεν θέλετε επίσης να μείνετε πίσω καθώς αλλάζουν οι τρόποι με τους οποίους οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Συμβουλές για τη διαχείριση των social media σας
Συμπέρασμα
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συνδεθείτε με τους πελάτες σας, αλλά και ένας πολύ καλός τρόπος για να χάσετε τον έλεγχο του εμπορικού σας σήματος, να αποξενώσετε πιθανούς νέους πελάτες και γενικά να διακινδυνεύσετε να βλάψετε τον οργανισμό σας με τρόπους από τους οποίους δεν θα μπορέσετε ποτέ να ανακάμψετε πλήρως.
Η διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να γίνεται όπως κάθε άλλο μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ. Δεν μπορείτε απλώς να δημιουργείτε προφίλ για την εταιρεία σας και να υποθέτετε ότι θα τα δουν οι κατάλληλοι άνθρωποι.
Και δεν μπορείτε απλώς να αφήνετε τους υπαλλήλους ή τους εργολάβους να δημοσιεύουν πράγματα στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας σας όποτε έχουν όρεξη. Τούτου λεχθέντος, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την ενίσχυση