GDPR και έργα πελατών στην ιστοσελίδα

GDPR και έργα πελατών στην ιστοσελίδα

GDPR και έργα πελατών στην ιστοσελίδα

 

GDPR και έργα πελατών στην ιστοσελίδα. Τι ισχύει;Η παρουσίαση έργων σε ιστοσελίδα εταιρείας αποτελεί συνηθισμένη πρακτική. Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε αναφερθεί στο τι απαιτεί μια ιστοσελίδα ή ένα eshop προκειμένου να πληροί τους όρους που θέτει ο GDPR και το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ
.
Η τήρηση, όμως, του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ( GDPR ή ΓΚΠΔ) εύλογα φέρνει στην επιφάνεια μια σειρά από ερωτήματα σχετικά με τη νομιμότητα της χρήσης φωτογραφιών, βίντεο και άλλου πιθανού ενημερωτικού υλικού. Μπορεί μια εταιρεία βάση των απαιτήσεων του gdpr να παρουσιάζει έργα που έχει κάνει για πελάτες της με την παράθεση φωτογραφιών και άλλου ενημερωτικού υλικού;

Η ερώτηση αυτή απασχολεί πολλούς επαγγελματίες και εταιρείες που επιθυμούν να προβάλλουν τα έργα τους δημοσίως. Η απάντηση εξαρτάται από το πώς η εταιρεία συλλέγει, χειρίζεται και παρουσιάζει τα συγκεκριμένα δεδομένα σε σχέση με τις απαιτήσεις του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (GDPR).

  1. Συγκατάθεση του Πελάτη: Η πρώτη και πιο σημαντική απαίτηση είναι να έχετε λάβει τη συγκατάθεση των πελατών για να παρουσιάσετε έργα που έχετε κάνει για αυτούς, ειδικά αν στις φωτογραφίες ή στο υλικό εμφανίζονται προσωπικά δεδομένα ή αναγνωρίσιμες πληροφορίες.
  2. Ενημέρωση και Διαφάνεια: Εξηγήστε στους πελάτες το πως και γιατί θέλετε να χρησιμοποιήσετε το όποιο  ενημερωτικό υλικό θα συμπεριλάβετε στην ιστοσελίδα σας, περιλαμβάνοντας  αναλυτικά πληροφορίες τόσο για τον σκοπό της χρήσης όσο και το πού θα δημοσιευθούν αυτά τα δεδομένα. (σε ποια συγκεκριμένα σημεία της ιστοσελίδας σας)
  3. Περιορισμός Σκοπού: Χρησιμοποιήστε τις φωτογραφίες και το όποιο υλικό έχετε αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς για τους οποίους έχετε λάβει συγκατάθεση, δηλαδή για την προβολή του έργου σας και την ενίσχυση της επιχειρηματικής σας φήμης.
  4. Δικαίωμα Αντίρρησης και Διαγραφής: Προσφέρετε στους πελάτες τη δυνατότητα να προβάλλουν ανα πάσα χρονική στιγμή την δυνατότητα να ζητήσουν , με εύκολο και κατανοητό τρόπο, τη διαγραφή των δεδομένων τους από το υλικό που παρουσιάζετε, σύμφωνα πάντα με τα δικαιώματα που προβλέπει ο ΓΚΠΔ.
  5. Ασφάλεια Δεδομένων: Εξασφαλίστε ότι το ενημερωτικό υλικό που παρουσιάζετε διατηρείται με ασφαλή τρόπο, προστατεύοντας τυχόν προσωπικά δεδομένα από μη εξουσιοδοτημένη  πρόσβαση ή χρήση. Όταν έχετε μια ιστοσελίδα που αντιμετωπίζει κενά σε θέματα ασφάλειας είστε τρωτός σε μια σειρά ζητημάτων που αφορούν το GDPR και τις υποχρεώσεις που έχετε βάσει του κανονισμού.

Σε κάθε περίπτωση, η συμμόρφωση με τον GDPR / ΓΚΠΔ απαιτεί μια προσεκτική προσέγγιση εκ μέρους και ενδεχομένως τη συμβουλή ενός νομικού συμβούλου ή ενός καταρτισμένου data protection officer , ιδιαίτερα σε περίπλοκες ή ασαφείς καταστάσεις. Η διαφάνεια, η ενημέρωση και η σεβασμός των δικαιωμάτων των πελατών είναι κλειδιά για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τον GDPR και την προστασία της φήμης της επιχείρησής σας.

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία μας μπορεί να σας βοηθήσει τόσο στην συμμόρφωση της ιστοσελίδας / eshop σας όσο και στην συνολικότερη συμμόρφωση της εταιρείας σας με τις επιταγές του GDPR συμπεριλαμβάνοντας και τους φυσικούς χώρους της.

Ένα παράδειγμα συναίνεσης για την προβολή φωτογραφιών από ένα έργο στην ιστοσελίδα σας

 

Ακολουθεί ένα  γενικό παράδειγμα εγγράφου συναίνεσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάλλιστα ως βάση για τη συλλογή της συγκατάθεσης ενός πελάτη για την προβολή ενός έργου στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να τροποποιήσετε και να προσαρμόσετε αυτό το έγγραφο κατάλληλα σύμφωνα με τις συγκεκριμένες ανάγκες και τις απαιτήσεις της επιχείρησής σας . Είναι επίσης συνετό να ζητήσετε τη συμβουλή ενός ειδικού για να διασφαλίσετε πλήρη συμμόρφωση με τις επιταγές του gdpr στο συγκεκριμένο ζήτημα

Έγγραφο Συναίνεσης για την Προβολή Εργασίας

Προς: [Όνομα Επιχείρησης που Αναλαμβάνει την Προβολή]

Από: [Όνομα Πελάτη]

Ημερομηνία: [Ημερομηνία Συμπλήρωσης]


Συγκατάθεση για Προβολή Εργασίας

Εγώ, [Όνομα Πελάτη], εκπρόσωπος της εταιρείας/οργανισμού [Όνομα Εταιρείας/Οργανισμού], με έδρα την [Διεύθυνση Εταιρείας/Οργανισμού], δίνω τη συγκατάθεσή μου στην εταιρεία [Όνομα Επιχείρησης που Αναλαμβάνει την Προβολή], με έδρα την [Διεύθυνση Επιχείρησης], να παρουσιάζει φωτογραφίες, βίντεο και άλλο ενημερωτικό υλικό που σχετίζεται με το έργο [Περιγραφή Έργου] το οποίο εκτελέστηκε για την εταιρεία/οργανισμό μου, στην ιστοσελίδα της [Όνομα Επιχείρησης που Αναλαμβάνει την Προβολή] και σε άλλα μέσα ψηφιακής προβολής που διαχειρίζεται η εν λόγω επιχείρηση.

Αναγνωρίζω ότι η συγκατάθεση αυτή παρέχεται για σκοπούς προβολής και ενημέρωσης σχετικά με την ποιότητα και το εύρος των υπηρεσιών που προσφέρει η [Όνομα Επιχείρησης που Αναλαμβάνει την Προβολή].

Κατανοώ επίσης ότι διατηρώ το δικαίωμα να ανακαλέσω την παρούσα συγκατάθεση ανά πάσα στιγμή, με αποτέλεσμα τη διακοπή της χρήσης των εν λόγω υλικών από την [Όνομα Επιχείρησης που Αναλαμβάνει την Προβολή].

Υπογραφή Πελάτη: ___________________________

Ημερομηνία: _______________________________

Υπογραφή Εκπροσώπου Επιχείρησης: _______________

Ημερομηνία: _______________________________


Αυτό το έγγραφο παρέχει ένα βασικό πλαίσιο και πρέπει να προσαρμοστεί για να ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες ανάγκες σας.

Μηχανισμοί συναίνεσης σε μια ιστοσελίδα ενός χρήστη / πελάτη για την συμμόρφωση της με τις επιταγές του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ( GDPR )

Για να εξασφαλίσει μια ιστοσελίδα την εύκολη άσκηση των δικαιωμάτων των χρηστών σχετικά με τον GDPR, θα πρέπει να διαθέτει συγκεκριμένους μηχανισμούς και λειτουργίες που επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση, διαχείριση και προστασία των προσωπικών δεδομένων. Αυτοί οι μηχανισμοί περιλαμβάνουν:

  1. Μηχανισμός Συγκατάθεσης: Προσφέρετε σαφείς και εύκολα κατανοητές επιλογές για την άδεια χρήσης των δεδομένων τους, με τη δυνατότητα της ανάκλησης συγκατάθεσης ανά πάσα στιγμή.
  2. Φόρμα Επικοινωνίας για Άσκηση Δικαιωμάτων: Παρέχετε μια εύκολη στη χρήση φόρμα ή σύστημα επικοινωνίας που επιτρέπει στους χρήστες να ζητούν πρόσβαση, διόρθωση, διαγραφή ή μεταφορά των δεδομένων τους.
  3. Πολιτική Απορρήτου: Ενσωματώστε μια σαφή και προσβάσιμη πολιτική απορρήτου που περιγράφει πώς συλλέγονται, χρησιμοποιούνται και προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα, καθώς και τα δικαιώματα των χρηστών σύμφωνα με τον GDPR.
  4. Εργαλεία Διαχείρισης Δεδομένων: Παρέχετε εργαλεία ή ρυθμίσεις που επιτρέπουν στους χρήστες να διαχειρίζονται τις προτιμήσεις τους σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και την παρακολούθηση.
  5. Ενημερωτικά Μηνύματα και Ειδοποιήσεις: Ενημερώστε τακτικά τους χρήστες για τυχόν αλλαγές στην πολιτική απορρήτου ή στη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων.
  6. Αυτοματοποιημένη Απάντηση σε Αιτήματα Δικαιωμάτων: Χρησιμοποιήστε αυτοματοποιημένα συστήματα για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη επεξεργασία των αιτημάτων δικαιωμάτων των χρηστών.
  7. Διαδικασία Επαλήθευσης Ταυτότητας: Εφαρμόστε διαδικασίες για την επαλήθευση της ταυτότητας του αιτούντος πριν από την εκπλήρωση του αιτήματος δικαιωμάτων, για να προστατεύσετε τα δεδομένα από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση.

Η εφαρμογή αυτών των μηχανισμών διασφαλίζει όχι μόνο τη συμμόρφωση με τον GDPR, αλλά και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης και της διαφάνειας με τους χρήστες της ιστοσελίδας. Είναι επίσης σημαντικό να διατηρείτε ενημερωμένους τους μηχανισμούς αυτούς σύμφωνα με τις τρέχουσες νομικές απαιτήσεις και τις καλύτερες πρακτικές.

GDPR και έργα πελατών στην ιστοσελίδα. Συμπεράσματα

 

Η ενσωμάτωση των αρχών του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) αποτελεί ένα κρίσιμο στοιχείο για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να παρουσιάζει στο διαδίκτυο έργα που έχει υλοποιήσει για τους πελάτες της. Η ανάδειξη αυτών των εργασιών μέσω φωτογραφιών και άλλων πληροφοριακών στοιχείων ενδέχεται να περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα, επομένως η επιχείρηση οφείλει να εξασφαλίσει τη συμμόρφωσή της με τον GDPR.

Κεφαλαιώδης σημασία στην προσπάθεια συμμόρφωσης της ιστοσελίδας σας έχει η εξασφάλιση της γραπτής και ρητής συγκατάθεσης των πελατών προτού προβεί κανείς στη δημοσίευση υλικού που τους αφορά. Η συλλογή της συγκατάθεσης οφείλει να πραγματοποιείται τόσο με διαφάνεια όσο με κατανοητό και εύληπτο τρόπο από την πλευρά τους , αποσαφηνίζοντας τους λόγους χρήσης των εικόνων και των προσωπικών δεδομένων τους.

Επιπρόσθετα, απαιτείται από την επιχείρηση να παρέχει ενημέρωση στους χρήστες μέσω μιας προσβάσιμης και διαφανούς πολιτικής απορρήτου, ενημερώνοντας τους για τα δικαιώματα που διαθέτουν στο πλαίσιο του ΓΚΠΔ , όπως είναι το δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης, διαγραφής και περιορισμού επεξεργασίας των δεδομένων τους αλλά και της εξάσκησης τους με εύκολο τρόπο.

Η διαδικασία επαλήθευσης ταυτότητας των αιτούντων αποτελεί έναν ακόμη ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα, ο οποίος πρέπει να διαχειρίζεται με στόχο την προστασία των δεδομένων από ανεξέλεγκτες προσβάσεις και χρήσεις.

Παράλληλα όμως  απαραίτητη είναι η υιοθέτηση κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, αντιμετωπίζοντας κάθε πιθανό κίνδυνο παραβίασης. Ιστοσελίδα που δεν τηρεί προδιαγραφές ασφαλείας θα είναι πάντα μια πηγή προβλημάτων για εσάς και την εταιρεία σας και όχι μόνο για την συμμόρφωση με τις επιταγές του GDPR.

Κλείνουμε με τον τονισμό της συνεχούς και διαρκούς ανάγκης  της  εκπαίδευσης του προσωπικού και της ενημέρωσης του  σχετικά με τις νομικές υποχρεώσεις και τις βέλτιστες πρακτικές που σχετίζονται με τον GDPR . Μόνο με τον τρόπο αυτό θα δημιουργήσετε την πρέπουσα κουλτούρα συμμόρφωσης εντός της επιχείρησης σας.

Ακολουθώντας όμως τις ανωτέρω διαδικασίες και μηχανισμούς, μια επιχείρηση μπορεί να διασφαλίσει την ευθυγράμμιση της διαδικτυακής παρουσίασης των έργων που εκτελεί για τους πελάτες της με τις απαιτήσεις του GDPR, ενισχύοντας παράλληλα την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία της ενώπιον των πελατών και του κοινού της. Γιατί όπως έχουμε πει πολλές φορές.

Το GDPR ας το δούμε ως μια ευκαιρία και όχι μόνο ως ένα πρόβλημα

Rate this post

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *